2024-03-28T20:09:46Zhttp://oai.recercat.cat/request
oai:recercat.cat:2072/3379912018-12-15T00:10:38Zhdl_2072_179076Escola Superior de Música de CatalunyaCostal i Fornells, Anna, 1981-Moreno Eddowes, Yolanda2018-12-14T12:23:01Z2018-062018-06http://hdl.handle.net/2072/337991El Treball de Fi de Grau En el Temazcal planteja dos objectius: d'una banda, comprendre de quina manera les persones practicants d'aquesta tradició indígena americana utilitzen i entenen el cant dins del ritual i, de l'altra, realitzar la producció
executiva i enregistrament d'un disc que recrea el mateix ritual. Les entrevistes en profunditat, les converses informals amb persones practicants i l'observació participant han estat les metodologies per al primer objectiu, i la redacció d'un diari de camp en el qual es recull el procés del disc i els criteris que el defineixen, per al segon. Les conclusions revelen detalls interessants sobre el llenguatge èmic del ritual, com es porta a terme la tria del repertori i el rol del cant, i també la funció del productor en un procés de creació conjunta, la importància de la motivació i la gestió d'equips.El Trabajo de Final de Grado En el Temazcal plantea dos objetivos: por un lado, comprender de que manera las personas practicantes de esta tradición indígena americana utilizan y entienden el canto dentro del ritual, por otra, realizar la producción
ejecutiva y grabación de un disco que recrea el mismo ritual. Las entrevistas en profundidad, las conversaciones informales con personas practicantes y la observación participante han sido las metodologías para el primer objetivo, y la redacción de un
diario de campo donde se recoge el proceso del disco y los criterios que lo definen, para el segundo. Las conclusiones revelan detalles interesantes sobre el lenguaje émico del ritual, como se lleva a cabo la elección del repertorio y el rol del canto, y también la función del productor en un proceso de creación conjunta, la importancia de la motivación y la gestión de equipos.The Final Thesis En el Temazcal proposes two goals: the first to understand how the people that practise this tradition use and comprehend the songs used in the ritual, and the second to do the executive production and recording of a record that recreates this ritual. In-depth interviews, informal conversations with people who practise this ritual and a participant observation have been the work methods for the first goal, and the drafting of a field diary that describes the criteria used in the recording process for the
second goal. The conclusions reveal interesting details regarding the emic language used in this ritual, how the repertoire is chosen, the role each song plays, and also the role of the producer in this collective creation process, plus the importance of motivation and team management.catL'accés als continguts d'aquest document queda condicionat a l'acceptació de les condicions d'ús establertes per la següent llicència Creative Commons:http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/RECERCAT (Dipòsit de la Recerca de Catalunya)Banys de vaporPurificació ritualIndis d'Amèrica -- MúsicaCants -- AmèricaEtnologia -- MetodologiaEnregistraments sonors -- Producció i edicióEn el Temazcal : estudi, enregistrament i producció d'un disc dels cants d'aquest ritual indígenainfo:eu-repo/semantics/bachelorThesis78 - Músicacapinfo:eu-repo/semantics/openAccessProducció i GestióEscola Superior de Música de CatalunyaTreballs finals
oai:recercat.cat:2072/3575462019-06-17T23:12:31Zhdl_2072_179076Escola Superior de Música de CatalunyaCostal i Fornells, Anna, 1981-Lavilla Boos, Beatriz2019-06-17T16:49:02Z2016-062016-06http://hdl.handle.net/2072/357546Las instituciones públicas y privadas, a través de la organización de actos o eventos, pueden conseguir comunicar y consolidar una imagen positiva, gracias a la utilización de ciertas normas y códigos de conducta, beneficio intangible que se obtiene mediante una buena estrategia protocolaria. En base a dicha afirmación, y tras haber podido constatar la falta de uniformidad en el concepto de la palabra protocolo y lo que realmente representa en tres grandes instituciones musicales de Barcelona (L'Auditori, Gran Teatre del Liceu y Palau de la Música), he creído oportuno acotar un estado de la cuestión sobre este tema, poniendo de relieve el protocolo y su correspondiente reconocimiento a nivel institucional.Les institucions públiques i privades, a través de l'organització d’actes o esdeveniments, poden arribar a aconseguir comunicar i consolidar una imatge positiva, gràcies a la utilització de certes normes i codis de conducta, benefici intangible que s'obté mitjançant una bona estratègia protocol∙lària. En base a aquesta afirmació, i després d'haver constatat la falta d'uniformitat en el concepte de la paraula protocol i el que realment representa en tres grans institucions musicals de Barcelona (L'Auditori, Gran Teatre del Liceu i Palau de la Música), m’ha semblat adient fitar un estat de la qüestió sobre aquest tema, posant en relleu el protocol i el seu corresponent reconeixement a nivell institucional.Both, public and private institutions are able to communicate and consolidate a positive image by following certain rules and codes of behavior in their organization of functions or events. This intangible benefit is only obtained with a good protocol strategy. On this basis and having verified that the concept of the word protocol and what it really represents fot three large musical institutions in Barcelona (L'Auditori, Gran Teatre del Liceu and Palau de la Música) is not uniform, I belive it necessaryto fix the current boundaries of this matter by highlighting protocol and the way it is acknowledged at an institutional level.spaL'accés als continguts d'aquest document queda condicionat a l'acceptació de les condicions d'ús establertes per la següent llicència Creative Commons:http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/RECERCAT (Dipòsit de la Recerca de Catalunya)EtiquetaImatge corporativa -- S. XXIGran Teatre del LiceuPalau de la Música CatalanaPrescindir de lo imprescindible : el protocolo proyecta, comunica y resuelveinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesis78 - Músicacapinfo:eu-repo/semantics/openAccessProducció i GestióEscola Superior de Música de CatalunyaTreballs finals
oai:recercat.cat:2072/5370342023-11-10T11:24:23Zhdl_2072_179076Escola Superior de Música de CatalunyaImma GrimaltSegarra Hernández, Antoni2023-11-10T11:24:23Z2022-06http://hdl.handle.net/2072/537034Aquest treball planteja un estat de la qüestió sobre l'impacte dels NFT's en la indústria musical, amb l'objectiu de realitzar una aproximació conceptual per entendre la base sobre la qual es desenvolupen i veure l'impacte d'aquests en el ticketing, drets de propietat intel·lectual i el finançament musical.
Amb aquesta finalitat, el marc conceptual revisa la naturalesa dels NFT's i es fa una recerca sobre la seva incorporació en el ticketing, drets de propietat intel·lectual i el finançament musical per esbrinar el seu impacte en aquests sectors de la indústria musical. A les conclusions es descriuen una sèrie d'avantatges i resptes que assoleixen els NFT's per esdevenir un game changer a la indústria musical.Este trabajo plantea un estado de la cuestión sobre el impacto de los NFT's en la industria musical, con el objetivo de realizar una aproximación conceptual para entender la base sobre la qué se desarrollan y ver el impacto de estos en el ticketing, derechos de propiedad intelectual y la financiación musical.
Con esta finalidad, el marco conceptual revisa la naturaleza de los NFT's y se hace una investigación sobre su incorporación en el ticketing, derechos de propiedad intelectual y la financiación musical, para averiguar su impacto en estos sectores de la indústria mmusical. En las conclusiones se describen una serie de ventajas y retos que logran los NFT's para devenir un game changer en la industria musicalThis work raises an awareness to the question about the impact of NFT's on the music industry, with the aim of doing a conceptual approachto understand the basis on which they are developed and to see the impact of these on the ticketing, on the intellectual property rights and on the music funding.
To this purpose, the conceptual framework reviews the nature of the NFT'sand an investigation is carried out into their incorporation at the music industry and acknowledge their impact. The conclusions describe a series of advantages and challenges that the NFT's reach to become a game changer in the music industrycatL'accés als continguts d'aquest document queda condicionat a l'acceptació de les condicions d'ús establertes per la següent llicència Creative Commons:http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/RECERCAT (Dipòsit de la Recerca de Catalunya)NFTsEntrades d'espectacles musicalsPropietat intel·lectualMúsica -- FinançamentMúsica -- Indústria i comerçConsumidors -- Hàbits i conductaL'impacte dels NFT en la indústria musicalinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesis78 - Músicacapinfo:eu-repo/semantics/openAccessProducció i GestióEscola Superior de Música de CatalunyaTreballs finals
oai:recercat.cat:2072/5370352023-11-10T11:29:37Zhdl_2072_179076Escola Superior de Música de CatalunyaLópez Cano, Rubén, 1966 -Medina Alfaro, Irene2023-11-10T11:29:37Z2022-06http://hdl.handle.net/2072/537035Aquest treball presenta un apropament al món del videoclip des de diferents perspectives. Posa especial atenció en el valor que aquest format pot aportar en un projecte musical: tant per la influència que pot tenir sobre l’espectador i la seva experiència de l’obra, com per la seva funció en l’estratègia artística i comunicativa. S’enfoca la dualitat entre art i producte, el rol sociològic del format analitzat i les diverses fases de creació d’un discurs audiovisual, així com les seves similituds amb l’elaboració d’un discurs verbal. Pel que fa a la metodologia, la recerca es recolza sobre lectures d’àmbits força diversos (estudis acadèmics sobre videoclips, sobre retòrica, així com reflexions sociològiques). Un cas d’estudi permet aprofundir i exemplificar les característiques posades de manifest en el marc teòric. L’aprenentatge adquirit durant la formació de l’autora en una productora audiovisual aporta una visió pràctica a la seva recerca.El trabajo presenta una aproximación al mundo del videoclip desde distintas perspectivas. Pone especial atención en el valor que este formato puede aportar a un proyecto musical: tanto por la influencia que puede tener en el espectador y su forma de experimentar la obra, como por su función en la estrategia artística y comunicativa. Se enfoca en la dualidad entre arte y producto, el rol sociológico del formato analizado y las distintas fases de creación de un discurso audiovisual, así como sus similitudes con la elaboración de un discurso verbal. En cuanto a la metodología, el punto de partida son lecturas de ámbitos bastante diversos (estudios académicos sobre videoclips, sobre retórica, así como reflexiones sociológicas). Un caso de estudio permite profundizar y ejemplificar las características reveladas en el marco teórico. El aprendizaje adquirido durante la formación de la autora en una productora audiovisual aporta una visión práctica a la investigación.This paper presents an approach to the world of music video from different perspectives. This work brings special attention to the value that this format can bring to a musical project: firstly, due to the influence it can have on the spectator and his experience of the work and, secondly, for its role in the artistic and communicative strategy. The focus of this paper is the duality between art and product, the sociological role of the format analyzed, and the various phases of creating an audiovisual speech, as well as its similarities with the elaboration of a verbal speech. In terms of methodology, this research is based on texts from a wide range of fields, including academic studies on music videos and on rhetoric, as well as sociological reflections. A case study allows to delve into and exemplify the characteristics revealed at the theoretical framework. The knowledge gained during the author’s internship in an audiovisual production company provides a practical insight into her research.catL'accés als continguts d'aquest document queda condicionat a l'acceptació de les condicions d'ús establertes per la següent llicència Creative Commons:http://creativecommons.org/licenses/by-sa/4.0/RECERCAT (Dipòsit de la Recerca de Catalunya)VideoclipsArt -- MàrquetingComunicació audiovisualEl videoclip, més enllà de la comercialitzacióinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesis78 - Músicacapinfo:eu-repo/semantics/openAccessProducció i GestióEscola Superior de Música de CatalunyaTreballs finals