2024-03-28T22:10:49Zhttp://oai.recercat.cat/request
oai:recercat.cat:2072/1790882012-07-10T09:33:12Zhdl_2072_179072Organitzem-nos : qui fa què?Escoles de música : models de gestió i funcionamentVidal Ribas, MontserratPedagogiaMúsica -- EnsenyamentEscoles de música -- Administració i organització78 - MúsicaL’organització educativa en una escola de música és un aspecte de l’àmbit de
coneixement pedagògic que té el seu propi engranatge i un funcionament particular.
Mitjançant l’estudi comparatiu entre les escoles municipals de música de Mataró, Olesa
de Montserrat i “El Faristol” de Roda de Ter i Santa Maria del Corcó-L’Esquirol, aquest
projecte vol donar una visió general de l’organització dels centres de règim especial
d’àmbit musical, tot establint les bases teòriques per poder comprendre l’organització
educativa de les escoles de música i analitzant tres grans àrees de gestió: el model
educatiu, els recursos i el sistema relacional.La organización educativa en una escuela de música es un aspecto fundamental en el
ámbito de conocimiento pedagógico que tiene su propio engranaje y un funcionamiento
particular. A través del estudio comparativo entre las escuelas municipales de música de
Mataró, Olesa de Montserrat y “El Faristol” de Roda de Ter y Santa Maria del Corcó-
L’Esquirol, este proyecto quiere dar una visión general de la organización de los centros
de régimen especial de ámbito musical, estableciendo las bases teóricas para poder
comprender la organización educativa de las escuelas de música y analizando tres
grandes áreas de gestión: el modelo educativo, los recursos y el sistema relacional.Education organization in music schools is a fundamental aspect in the field of
pedagogical knowledge with its own gearwheel and particularly run system. This
project is aimed to provide an overall view of the organization in music schools by
means of a comparative study focusing on municipal music schools from Mataró, Olesa
de Montserrat, “El Faristol” in the area of Roda de Ter and Santa Maria del Corcó-
L’Esquirol. To this end this project will set up the theoretical basis to understand
education organization in music schools and analyze the three main areas of
management: the educational model, resources and the related system.Escola Superior de Música de CatalunyaGómez, Ignasi2011-12-14info:eu-repo/semantics/bachelorThesis141 p.http://hdl.handle.net/2072/179088RECERCAT (Dipòsit de la Recerca de Catalunya)catinfo:eu-repo/semantics/openAccessL'accés als continguts d'aquest document queda condicionat a l'acceptació de les condicions d'ús establertes per la següent llicència Creative Commons: http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/es/
oai:recercat.cat:2072/1791912015-07-08T16:21:27Zhdl_2072_179072Arts Fusió : una proposta didàctica transdisciplinària a través d’un procés d’aprenentatge creatiuRoig Guarch, Laura PietatCastro Bérniz, TamaraPedagogiaDidàcticaMúsica -- EnsenyamentTeatre -- EnsenyamentDansa -- EnsenyamentArt en l'educació78 - MúsicaArts Fusió és un projecte pedagògic entorn a la transdisciplinarietat artística, consistent en una recerca al voltant d'aquest concepte i dels valors formatius que aporta en processos d'aprenentatge creatiu. A partir d'aquí hem creat uns principis metodològics per orientar una didàctica cap a la fusió del teatre, la dansa, la música i les arts visuals. Per posar de manifest els beneficis de la nostra proposta hem realitzat aplicacions didàctiques en educacio artística superior i en educació secundària obligatòria. Metodològicament ens situem en el paradigma de la complexitat i basem les intervencions en una perspectiva qualitativa exploratòria, en concret dintre de la línia de la investigació avaluativa. Com a resultats del treball hem vist que la transdisciplinarietat artística pot actuar com a mitjà i com a fi educatiu segons el context en el que ens trobem.Arts Fusió es un proyecto pedagógico entorno a la transdisciplinariedad artística que consiste en una investigación en relación al término y a los valores formativos que aporta en procesos de aprendizaje creativo. A partir de aquí hemos creado unos principios metodológicos para orientar una didáctica hacia la fusión del teatro, la danza, la música y las artes visuales. Para poner de manifiesto los beneficios de nuestra propuesta hemos realizado aplicaciones didácticas en educación artística superior y en educación secundaria obligatoria. Metodológicamente nos situamos en el paradigma de la complejidad y basamos nuestras intervenciones en una perspectiva cualitativa exploratoria, concretamente dentro de la línea de investigación evaluativa. Como resultados del trabajo hemos visto que la transdisciplinariedad artística puede actuar como medio y como fin educativo según el contexto en el que nos encontremos.Arts Fusió is a pedagogical project around artistic transdisciplinarity, which consists in a research related to the term and training values that it provides in creative learning process. From that point we worked out several methodological principles to draw a teaching technique through the mix of theatre, dance, music and visual arts. In order to highlight the benefits of our proposition, we implemented teaching applications in a higher artistic education school and in a compulsory secondary school (ESO). Methodologically, we stand at the paradigm of complexity and we base our interventions in a qualitative and exploratory perspective that clearly matches the evaluation research. As a result of our work, we observed that artistic transdisciplinarity can act as an educational mean and purpose depending on the context.Escola Superior de Música de CatalunyaZaragozà, Josep Lluís2011-12-20info:eu-repo/semantics/bachelorThesis385 p.http://hdl.handle.net/2072/179191RECERCAT (Dipòsit de la Recerca de Catalunya)catinfo:eu-repo/semantics/openAccessL'accés als continguts d'aquest document queda condicionat a l'acceptació de les condicions d'ús establertes per la següent llicència Creative Commons: http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/es/
oai:recercat.cat:2072/1792342012-07-10T09:33:13Zhdl_2072_179072Viatge al món de les flautesMartínez Bonfill, PaulaPedagogiaDidàcticaFlauta -- EnsenyamentMúsica folklòrica78 - MúsicaViatge al món de les flautes és un material didàctic dirigit a grups de nivell elemental de l’aula de flauta travessera que planteja una introducció a les músiques tradicionals d’arreu del món. Alhora conté una proposta de concert familiar. Els objectius generals del present treball són donar a conèixer la gran família de les flautes juntament amb el seu repertori i fer una recerca pedagògica a l’entorn d’aquest per aplicar-lo a l’aula. La metodologia ha partit d'un treball de camp sobre diverses flautes d’arreu del món, en
base al qual s'ha elaborat el concert i diverses propostes didàctiques per treballar a l’aula. Aquest projecte pretén aportar un ventall de noves eines per utilitzar en la docència.Viatge al món de les flautes (Viaje al mundo de las flautas) es un material didáctico dirigido a grupos de nivel elemental del aula de flauta travesera que plantea una introducción a las músicas tradicionales del mundo. A su vez contiene una propuesta de concierto familiar. Los objetivos generales del presente trabajo son dar a conocer la gran familia de las flautas junto con su repertorio y hacer un estudio pedagógico alrededor del mismo para aplicarlo en el aula. La metodología ha partido de un trabajo
de campo sobre distintas flautas del mundo, en base al cual se ha elaborado el concierto y diversas propuestas didácticas para trabajar en el aula. Este proyecto pretende aportar un abanico de nuevas herramientas para utilizar en la docencia.Viatge al món de les flautes (A trip through the world of flutes) is a didactic work addressed to beginning flute students that includes an introduction to traditional music worldwide as well as a family concert activity. Overall purpose of the study is to get familiar with the large family of flutes and its repertoire, and to conduct pedagogical research about it that can be applied in class. The methodological approach started with field work on several flutes from all around the world serving as a basis to develop the family concert and establish different didactic classroom activities, which results in a range of new ways of teaching.Escola Superior de Música de CatalunyaGumí, Albert2012-01-03info:eu-repo/semantics/bachelorThesis113 p.http://hdl.handle.net/2072/179234RECERCAT (Dipòsit de la Recerca de Catalunya)catinfo:eu-repo/semantics/openAccessL'accés als continguts d'aquest document queda condicionat a l'acceptació de les condicions d'ús establertes per la següent llicència Creative Commons: http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/es/
oai:recercat.cat:2072/2151162017-07-19T07:25:20Zhdl_2072_179072Una escola municipal de música per al Prat de Llobregat : anàlisi del seu valor públicAragonès Jové, EnricEscola Municipal de Música del Prat de LlobregatMúsica -- EnsenyamentAdministració públicaAnàlisi d'impacte (Política pública)78 - MúsicaAquest estudi es proposa analitzar el valor públic del projecte d’Escola Municipal de Música del Prat de Llobregat. A aquest efecte, s’enfoca la mesura del valor públic des de múltiples perspectives d’acord amb els treballs de diversos autors. Després d’observar el procés de concreció del projecte i interpretar les característiques i previsions del servei, podem concloure que es tracta, d’entrada, d’un projecte amb valor públic i que el procés seguit n’ha afegit més. D’altra banda, també constatem que hi ha certs aspectes als quals caldrà estar atents durant el seu desplegament.Este estudio se propone analizar el valor público del proyecto de Escuela Municipal de Música de el Prat de Llobregat. A tal efecto, se enfoca la medida del valor público desde múltiples perspectivas de acuerdo con los trabajos de varios autores. Después de observar el proceso de concreción del proyecto e interpretar las características y previsiones del servicio, podemos concluir que se trata, de entrada, de un proyecto con valor público y que el proceso seguido le ha añadido más. Por otro lado, tambien constatamos que hay ciertos aspectos que merecerán espcial atención durante su despliegue.This study aims to analyze the public value of the project of Municipal Music School in El Prat de Llobregat. To this end, we focus the measure of public value from multiple perspectives according to the work of several authors. After observing the realization of the project process and interpreting the characteristics and expectations of the service, we can conclude that it is, at first, a project with public value and that the proceeding has added more. On the other hand, we also find that there are certain aspects to which we will need to pay attention during their deployment.Escola Superior de Música de CatalunyaSempere, Núria2013-07-10info:eu-repo/semantics/bachelorThesis133 p.http://hdl.handle.net/2072/215116RECERCAT (Dipòsit de la Recerca de Catalunya)catinfo:eu-repo/semantics/openAccessL'accés als continguts d'aquest document queda condicionat a l'acceptació de les condicions d'ús establertes per la següent llicència Creative Commons: http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/3.0/es/
oai:recercat.cat:2072/2166732017-07-19T08:45:51Zhdl_2072_179072L'ús de la cançó per a potenciar el desenvolupament del llenguatge d'un nen autistaJorquera Bornodau, JúliaAutisme -- Cançons i músicaInfants -- LlenguatgeComunicació no verbal en els infantsIntervenció educativa78 - MúsicaL’ús de la cançó per a potenciar el desenvolupament del llenguatge d’un nen autista és un projecte que pretén donar una visió de la música com a eina per al desenvolupament del llenguatge verbal i no verbal dels nens amb diagnòstic de TEA (Trastorn de l’Espectre Autista). Busca també fer una revisió bibliogràfica en aquest camp per conèixer i relacionar una mica més aquests móns sovint desconeguts. Finalment, presenta un programa d’intervenció adreçat específicament a quatre alumnes amb TEA, amb necessitats i objectius diferents, amb el pertinent seguiment, anàlisi de les dades recollides durant la intervenció, conclusions, i noves vies de treball que es podrien dur a terme.La canción como herramienta para el desarrollo del lenguaje de un niño autista es un proyecto cuyo objetivo es presentar la música como herramienta válida para abordar el desarrollo del lenguaje verbal y no verbal de los niños con diagnóstico de TEA (Trastorno del Espectro Autista). Igualmente, el presente trabajo busca presentar una revisión bibliográfica de ésta materia para conocer más a fondo y establecer las relaciones adecuadas en un campo bastante desconocido, por lo general.. Finalmente, se detalla la realización completa de un programa de intervención dirigido a cuatro alumnos con TEA, con necesidades y objetivos diferentes. El seguimiento del programa, el análisis de los datos, las conclusiones extraídas y una propuesta de nuevas vías de trabajo para el futuro, completan la exposición del presente proyecto.The main goal of the project Using music and singing as a way to enhance language development in autistic children is to present music as a tool involved in the development of verbal and non-verbal language in children having a diagnose of ASD (Autistic Spectrum Disorder). It is also its aim to make a perform a complete bibliographical review on this field in order to get a deeper understanding of these kinds of situations. Finally, we present a therapeutic program intended for the treatment of four study cases. These students having been diagnosed with ASD feature a varied range of needs and impairments. A whole data analysis, including the treatment process, the conclusions reach and further ways of research arising from this experience have been duly compiled in the present work.Escola Superior de Música de CatalunyaMercadal-Brotons, Melissa2013-07-16info:eu-repo/semantics/bachelorThesis104 p.http://hdl.handle.net/2072/216673RECERCAT (Dipòsit de la Recerca de Catalunya)catinfo:eu-repo/semantics/openAccessL'accés als continguts d'aquest document queda condicionat a l'acceptació de les condicions d'ús establertes per la següent llicència Creative Commons: http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/3.0/es/
oai:recercat.cat:2072/2168542017-07-19T09:04:02Zhdl_2072_179072Motivació i eficiència en l'estudi de l'instrument : la pràctica deliberadaVerdú Tomàs, RubénMúsica -- EnsenyamentInstruments musicals -- EnsenyamentEstudiants universitarisEstudi, Tècniques d'Motivació en l'educacióRendiment78 - MúsicaEn aquest projecte anomenat “Motivació i eficiència en l’estudi de l’instrument” pretenc reflexionar sobre com els estudiants de música de grau superior entenen i aborden l'estudi de l'instrument. El meu repte consisteix en aprofundir i intentar ampliar
tot allò que en sabem relacionat amb aquesta pràctica, donant a conèixer les opinions dels experts i les seves investigacions i aportant noves idees i conclusions pròpies. L’objectiu d’això és intentar que la pràctica amb l'instrument resulti més productiva, diversa i sigui susceptible de ser adaptada als objectius de cadascú perquè serveixi per millorar el rendiment dels instrumentistes. En resum, el projecte farà una reflexió per intentar ampliar la visió de la pràctica i de l’autonomia d’estudi i tractarà de plantejar un enfocament reflexionat.En este proyecto denominado “Motivación y eficiencia en el estudio del instrumento” pretendo reflexionar sobre como los estudiantes de música de grado superior entienden y abordan el estudio del instrumento. Mi reto consiste en profundizar
e intentar ampliar todo aquello que sabemos relacionado con esta práctica, dando a conocer las opiniones de los expertos y sus investigaciones y aportando nuevas ideas y conclusiones propias. El objetivo es intentar que la práctica con el instrumento resulte más productiva, diversa y sea susceptible de ser adaptada a los objetivos de cada cual para que sirva para mejorar el rendimiento de los instrumentistas. En resumen, el proyecto hará una reflexión para intentar ampliar la visión de la práctica y la autonomía de estudio y tratará de plantear un enfoque reflexionado.In this project entitled "Motivation and efficiency in the study of the instrument" I will discuss about how the undergraduate music students understand and approach their study of the instrument. My challenge is to deepen and try to expand all that we know concerning this practice, announcing the opinions of the experts and bringing new ideas and conclusions own. The goal is to try to practice with the instrument is most productive, diverse and is capable of being adapted to the objectives of each to serve for improving the performance of the musicians. In summary, the project will try to reflect an attempt to broaden the vision and practice of autonomy of study and will attempt to suggest a reflected approach.Escola Superior de Música de CatalunyaDuque, Javier2013-07-23info:eu-repo/semantics/bachelorThesis101 p.http://hdl.handle.net/2072/216854RECERCAT (Dipòsit de la Recerca de Catalunya)catL'accés als continguts d'aquest document queda condicionat a l'acceptació de les condicions d'ús establertes per la següent llicència Creative Commons: http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/3.0/es/info:eu-repo/semantics/openAccess
oai:recercat.cat:2072/2168672017-07-19T07:25:58Zhdl_2072_179072Memoritzar avui dia a l’aula de música : nous recursos en base a la investigació contemporània de la memòriaPons Aubinyà, Marc S.Música -- EnsenyamentMúsica -- MemoritzacióMnemotècniaPsicologia de l'aprenentatge78 - MúsicaAquest projecte final vol ser un acostament senzill, però amb voluntat de rigorositat respecte a la capacitat mnemònica en el context de l’ensenyament i l’aprenentatge musical. Bàsicament està estructurat en dos grans blocs. D’una banda el marc teòric, el qual proporciona una visió general del funcionament de la memòria a nivell neurològic, psicològic i musical, i dels tipus de memòria existents dels quals ens podem servir per a memoritzar. De l’altra faig una recerca sobre quin paper juga la memòria musical tant en músics formats com en nens que comencen a aprendre música.
Els musics formats són representats per una mostra d’alumnes de quart curs i graduats de quatre conservatoris superiors diferents, als que a través d’un qüestionari se’ls demana informació per conèixer de primera mà la seva opinió, vivències i coneixements sobre com utilitzen la memòria. Els nens en formació s’investiguen a través d’un estudi de cas amb la intenció de comprovar què suposa dissenyar activitats d’aprenentatge orientades a facilitar la capacitat de la memòria de les persones que estan començant a aprendre música.Este proyecto final quiere ser un acercamiento sencillo, pero con voluntad de rigurosidad respecto a la capacidad mnemónica en el contexto de la enseñanza i el aprendizaje musical. Básicamente está estructurado en dos grandes bloques. Por un lado el marco teórico, el cual proporciona una visión general del funcionamiento de la memoria a nivel neurológico, psicológico i musical, i de los tipos de memoria existentes de los cuales nos podemos servir para memorizar. Por otro lado hago una búsqueda sobre qué papel juega la memoria musical tanto en músicos formados como en niños que empiezan a aprender música.
Los músicos formados están representados por una muestra de alumnos de cuarto curso i graduados de cuatro conservatorios superiores distintos, a los que a través de un cuestionario se les pide información para conocer de primera mano su opinión, vivencias i conocimientos sobre como utilizan la memoria. Los niños en formación se investigan mediante un estudio de caso con la intención de comprobar que supone diseñar actividades de aprendizaje orientadas a facilitar la capacidad de la memoria de las personas que están empezando a aprender música.This final project is a simple, but rigorous approach to the mnemonic capacity within a musical learning and teaching context. Basically, the project is structured in two chief blocks. On the one hand, there is the theoretic setting. This provides two main points, a general vision of memory function, in a neurological, psychological and musical level, and a vision of the existing memories that can help us to memorize. On the other hand, I have done a research about what role plays the musical memory with both trained musicians and children who are starting to learn music.
Trained musicians are represented by a sample of students who are studying their fourth year and by graduates from four different higher conservatories. They are both requested to answer a questionnaire for providing information about their opinion, experiences and knowledge related to how use they the memory. Student children are investigated by a case study for checking what supposes to design learning activities oriented to facilitate the memory’s capacity in people who are just beginning to learn music.Escola Superior de Música de CatalunyaDuque, Javier2013-07-23info:eu-repo/semantics/bachelorThesis208 p.http://hdl.handle.net/2072/216867RECERCAT (Dipòsit de la Recerca de Catalunya)catL'accés als continguts d'aquest document queda condicionat a l'acceptació de les condicions d'ús establertes per la següent llicència Creative Commons: http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/es/info:eu-repo/semantics/openAccess
oai:recercat.cat:2072/2168932017-07-19T08:54:45Zhdl_2072_179072L’alè del clarinet : la respiració en la interpretació musical amb el clarinetBelmonte i Llongueras, NúriaClarinet -- EnsenyamentMúsica -- Interpretació (Fraseig, dinàmica, etc.)Respiració -- Aspectes fisiològics78 - MúsicaEl projecte és una proposta d’exploració i reflexió personal sobre la respiració en la interpretació musical amb el clarinet i els aspectes corporals i pedagògics relacionats que fan possible l’estat psicofísic necessari per a una interpretació fluïda, creativa i amb veu pròpia. Per al seu desenvolupament, s’ha aprofundit en el coneixement de l’anatomia i fisiologia de la respiració, així com en la consciència corporal per aplicar-ho a la interpretació amb el clarinet i desenvolupar unes eines per a la seva didàctica. El mètode de treball consta de tres fases: la documentació, les entrevistes i les sessions didàctiques. Tot plegat ha significat un profund aprenentatge a nivell personal.El proyecto es una propuesta de exploración y reflexión personal sobre la respiración en la interpretación musical con el clarinete y los aspectos corporales y pedagógicos relacionados que hacen posible el estado psicofísico necesario para una interpretación fluida, creativa y con voz propia. Para su desarrollo, se ha profundizado en el conocimiento de la anatomía y fisiología de la respiración, así como en la conciencia corporal para aplicarlo a la interpretación con el clarinete y desarrollar unas herramientas para su didáctica. El método de trabajo consta de tres fases: la documentación, las entrevistas y las sesiones didácticas. Todo ello ha significado un profundo aprendizaje a nivel personal.This project is a proposal of a research in a personal approach about the breathing in musical performance with the clarinet and corporal and pedagogic related aspects. They allow the necessary psychophysics state in order to get a fluent, creative and personal performance. For its development, the understanding of the anatomy and physiology of breathing, as well as body awareness have been deepened, applying it to the clarinet interpretation and developing tools for teaching. The used methodology consists of three phases: documentation, interviews and teaching sessions. All this process has supposed a deep personal learning.Escola Superior de Música de CatalunyaBarbal i Rodoreda, Margarida2013-07-24info:eu-repo/semantics/bachelorThesis272 p.http://hdl.handle.net/2072/216893RECERCAT (Dipòsit de la Recerca de Catalunya)catL'accés als continguts d'aquest document queda condicionat a l'acceptació de les condicions d'ús establertes per la següent llicència Creative Commons: http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/es/info:eu-repo/semantics/openAccess
oai:recercat.cat:2072/2170112017-07-19T09:16:26Zhdl_2072_179072Comparació de tres mètodes per a violí : Shinichi Suzuki, Paul Rolland i Mimi ZweigSoteras Valenti, IsabelViolí -- MètodesViolí -- EnsenyamentMúsica -- Ensenyament -- S. XXPedagogia78 - MúsicaAquest treball és un anàlisi de tres aproximacions pedagògiques en el camp de la música sorgides al segle XX; la de Shinichi Suzuki, Paul Rolland i Mimi Zweig. Les tres estan centrades en l’ensenyament del violí i formen part de les aproximacions pedagògiques més conegudes i amb més reputació en aquest camp. S’han volgut estudiar i analitzar de manera separada cada una d’aquestes aproximacions i, posteriorment, fer-ne una comparació que permeti observar
aquells aspectes que comparteixen i aquells amb els quals difereixen. La conclusió extreta és que el coneixement de diferents aproximacions pedagògiques i l’adequada combinació d’aquestes, a l’hora d’impartir la nostra tasca com a docents, és el que ens enriqueix com a pedagogs i també com a persones.Este trabajo es un análisis de tres aproximaciones pedagógicas en el campo de la música surgidas en el siglo XX; la de Shinichi Suzuki, Paul Rolland y Mimi Zweig. Las tres están centradas en el enseñamiento del violín y forman parte de las
aproximaciones pedagógicas más conocidas y con más reputación en este campo. Se han estudiado y analizado de manera separada cada una de estas aproximaciones pedagógicas y, posteriormente, se ha hecho una comparación que
permite observar aquellos aspectos que comparten y aquellos con los que difieren. La conclusión extraída es que el conocimiento de diferentes aproximaciones pedagógicas y la adecuada combinación de éstas mientras impartimos nuestra
tarea como docentes, es lo que nos enriquece como pedagogos y también como personas.This study is an analysis of three pedagogical approaches to music that appeared in the 19th century, those of Shinichi Suzuki, Paul Rolland and Mimi Zweig. The three of them focus on violin training and are some of the most widely known and
reputable in this field. Each one has been studied and analyzed separately and then compared in order to discover their similarities and differences. The conclusion reached is that being familiar with different approaches and knowing how to combine the best elements of each in one’s teaching is what enriches teachers most, both as educators and as people.Escola Superior de Música de CatalunyaMercadal-Brotons, Melissa2013-07-29info:eu-repo/semantics/bachelorThesis123 p.http://hdl.handle.net/2072/217011RECERCAT (Dipòsit de la Recerca de Catalunya)catL'accés als continguts d'aquest document queda condicionat a l'acceptació de les condicions d'ús establertes per la següent llicència Creative Commons: http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/3.0/es/info:eu-repo/semantics/openAccess
oai:recercat.cat:2072/2465942017-07-19T09:39:42Zhdl_2072_179072“Punt i seguit” : un programa d’intervencióDinamització i construcció d’una identitat de col·lectiu partint del debat entre professionals i futurs professionals de l’educació musicalGordo, CarlaParladé, SaraHuertas, AnnaMúsica -- EnsenyamentProfessors de músicaJornades de Pedagogia Musical (2es : 2012 : Barcelona)78 - MúsicaLa investigació present se centra en l’estudi de la identitat professional del docent de música. Per abordar-la es creen diferents eines-programes inscrits en el macro-programa de les II Jornades de Pedagogia Musical -Punt i Seguit-, realitzades a l’Esmuc. La seva creació parteix d’un marc teòric sobre la identitat professional i el disseny i l’avaluació de programes. A través de l’anàlisi de dades extretes d’un qüestionari i del programa de debats ubicat a les jornades, es comencen a definir els trets implícits i compartits de la identitat professional del docent de música, i s’afirma l’existència d’una identitat incipient.La presente investigación se centra en el estudio de la identidad profesional del docente de música. Para abordarla se crean diferentes herramientas-programas inscritos en el macro-programa de las II Jornades de Pedagogia Musical -Punt i Seguit-, realizadas en la Esmuc. Su creación parte de un marco teórico sobre la identidad professional y el diseño y evaluación de programas. A través del análisis de los datos extraídos de un qüestionario y del programa de debates ubicado en las jornadas, se empiezan a definir los rasgos implícitos y compartidos de la identidad profesional del docente de música, y se afirma la existencia de una identidad incipiente.This research focuses on the study of the professional identity of music teachers. In order to tackle the research different tool-programs were created within the macro-program of the “II Jornades de Pedagogia Musical -Punt i seguit-” which took place in the Esmuc. Its creation stems from a theoretical framework about the professional identity and the design and
evaluation of programs. Through the analysis of the data extracted from a questionnaire and the discussion program held in the conference, this research begins to define the implicit and shared traits of the professional identity of music teachers and it affirms the existence of an emerging identity.Escola Superior de Música de CatalunyaDuque, Javier2015-02-13info:eu-repo/semantics/bachelorThesis196 p.http://hdl.handle.net/2072/246594RECERCAT (Dipòsit de la Recerca de Catalunya)catinfo:eu-repo/semantics/openAccessL'accés als continguts d'aquest document queda condicionat a l'acceptació de les condicions d'ús establertes per la següent llicència Creative Commons: http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/es/
oai:recercat.cat:2072/2519102017-07-19T08:37:21Zhdl_2072_179072De la metodologia a la pràctica : anàlisi de les metodologies d'ensenyament musical i elaboració d'una proposta metodològica per a la pràctica docent en l'àmbit del llenguatge musical a les escoles de músicaLaunes Molón, VictorMúsica -- Ensenyament -- MetodologiaEscoles de músicaJaques-Dalcroze, Émile, 1865-1950. Méthode Jaques-DalcrozeOrff, Carl, 1895-1982Kodály, Zoltán, 1882-1967Willems, EdgarMartenot, Maurice, 1898-198078 - MúsicaAquest treball vol ser una revisió d'algunes de les principals metodologies desenvolupades al llarg del segle XX per l'ensenyament del llenguatge musical. Aquesta revisió serà completada amb una anàlisi comparada de les visions filosòfiques i els objectius didàctics de les diferents propostes, d'on extreure unes conclusions per a una possible nova proposta didàctica. Les metodologies que s'analitzen són les dels següents autors: Émile Jaques-Dalcroze, Carl Orff, Zoltán Kodály, Edgar
Willems i Maurice Martenot.Este trabajo quiere ser una revisión de algunas de las principales metodologías desarrolladas a lo largo del siglo XX pera la enseñanza del lenguaje musical. Esta revisión se completará con un análisis comparado de las visiones filosóficas y los objetivos didácticos de las diferentes propuestas, de donde extraeré unas conclusiones para una posible nueva propuesta didáctica. Las metodologías que se analizan son las de los siguientes autores: Émile Jaques-Dalcroze, Carl Orff, Zoltán Kodály, Edgar Willems i Maurice Martenot.This academic work main purpose is to look back at some of the most used music methods developed during the twentieth century. It continues with a comparative analysis between different philosophical trends and their various educational goals, followed then by a personal conclusion for a new music method. Music methods analysed in this work come from the following authors: Émile Jaques-Dalcroze, Carl Orff, Zoltán Kodály, Edgar Willems i Maurice Martenot.Escola Superior de Música de CatalunyaGómez, Ignasi2015-07-07info:eu-repo/semantics/bachelorThesis41 p.http://hdl.handle.net/2072/251910RECERCAT (Dipòsit de la Recerca de Catalunya)catinfo:eu-repo/semantics/openAccessL'accés als continguts d'aquest document queda condicionat a l'acceptació de les condicions d'ús establertes per la següent llicència Creative Commons: http://creativecommons.org/licenses/by-nd/3.0/es/
oai:recercat.cat:2072/2521062017-07-19T09:23:43Zhdl_2072_179072Escena col·lectiva transdisciplinària : una aproximació didàctica a l'aula de músicaBlanco Aloy, CristinaMúsica -- Ensenyament universitariDidàctica78 - MúsicaLa transdisciplinarietat no és un fenomen nou, però la seva aplicació real en els camps artístics i educatius no té el seguiment ni la justificació que mereix. Aquest TFG analitza una proposta de creació col·lectiva transdisciplinària dins de l’àmbit de l’educació superior artística que pot servir de model per a aplicacions posteriors en altres àmbits.La transdisciplinariedad no es un fenómeno nuevo, pero su aplicación real en los campos artísticos y educativos no tiene el seguimiento ni la justificación que merece. Este TFG analiza una propuesta de creación colectiva transdisciplinaria dentro del
ámbito de la educación superior artística que puede servir de modelo para aplicaciones posteriores en otros ámbitos.Transdisciplinarity is not a new phenomenon, but it’s real application in the fields of education and artistic creation doesn’t have the following and the justification it deserves. This TFG analizes a proposal of transdisciplinary collective creation within
the area of artistic university education. This work can be a model for further research in other areas and levels.Escola Superior de Música de CatalunyaGarcía Vázquez, Luis2015-07-09info:eu-repo/semantics/bachelorThesis172 p.http://hdl.handle.net/2072/252106RECERCAT (Dipòsit de la Recerca de Catalunya)catinfo:eu-repo/semantics/openAccessL'accés als continguts d'aquest document queda condicionat a l'acceptació de les condicions d'ús establertes per la següent llicència Creative Commons: http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/3.0/es/
oai:recercat.cat:2072/2522942020-05-04T23:09:46Zhdl_2072_179072BAULA, de l'escola al barri : un projecte d'art comunitari per a la transformació socialBrossa Ordóñez, MartaPuig Canal, AnnaReguant Vila, MarcProjectes d'art comunitari -- Roquetes (Barcelona, Catalunya)Pedagogia socialSociologia de l'educacióMúsica -- Ensenyament78 - Música‘BAULA, de l’escola al barri’ és un projecte d’art comunitari pensat per ajudar a la construcció social del barri de Roquetes – districte de Nou Barris, Barcelona – a partir de l’actuació dins del marc educatiu del CEIP Antaviana. Després d’una primera fase de documentació sobre l’impacte social de la participació en les arts i els nous reptes de l’educació, hem portat a terme una investigació de camp amb l’objectiu de detectar les necessitats del context concret. El resultat ha estat el disseny d’una proposta d’actuació que estructura el seu eix central al voltant de la creativitat i la improvisació, com a eines de creixement individual i col·lectiu. Finalment, una prova pilot ens ha permès fer diverses millores al plantejament previ, sent, el resultat, un proposta fortament fonamentada i aplicable en un futur més o menys proper.‘BAULA, de la escuela al barrio’ es un proyecto de arte comunitario pensado para ayudar en la construcción social del barrio de Roquetes – distrito de Nou Barris, Barcelona – a partir de la actuación dentro del marco educativo del CEIP Antaviana.
Después de una primera fase de documentación sobre el impacto social de la participación en las artes y los nuevos retos de la educación, hemos desarrollado una investigación de campo con el objetivo de detectar las necesidades del contexto
concreto. El resultado ha sido el diseño de una propuesta de actuación que estructura su eje central alrededor de la creatividad i la improvisación, como instrumentos de crecimiento individual y colectivo. Finalmente, una prueba piloto nos ha permitido hacer varias mejoras al planteamiento previo, siendo, el resultado, una propuesta fuertemente fundamentada i aplicable en un futuro más o menos próximo.‘BAULA, from the school to the neighborhood’ is a community arts project created in order to boost the social construction of Roquetes area – in Nou Barris district, in Barcelona – from the action done in Antaviana public primary school. After the first
stage of documentation about the social impact of participation in the arts, and after getting acquainted about education new challenges, we developed a field investigation in order to detect the concrete needs of the context. The result took us to make a design of a program whose axis is creativity and improvisation, as an instrument of individual and collective growth. At the end, we did a try-out for the purpose of evaluating the original program and we improved it with the results. The final project is now solid so as to be applied in the next future.Escola Superior de Música de CatalunyaGómez, Ignasi2015-07-15info:eu-repo/semantics/bachelorThesis112 p.http://hdl.handle.net/2072/252294RECERCAT (Dipòsit de la Recerca de Catalunya)catinfo:eu-repo/semantics/openAccessL'accés als continguts d'aquest document queda condicionat a l'acceptació de les condicions d'ús establertes per la següent llicència Creative Commons: http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/3.0/es/
oai:recercat.cat:2072/2526052017-07-19T08:52:15Zhdl_2072_179072La Llagosta, Ciutat EducadoraCastanyer Ugas, FerranEscoles de música -- S. XXIMúsica -- Ensenyament -- S. XXILa Llagosta (Catalunya)78 - MúsicaLes escoles de música de s. XXI han d’estar immerses i foses amb el seu entorn local per a poder fluir i oferir el servei que se’ls hi demana com a institucions públiques. Aquest treball investiga sobre l’entorn de La Llagosta, a través d’un equip creat
especialment per a poder introduir-se en el món de les persones i les seves relacions. És el primer cicle d’una investigació-acció creada per a millorar l’escola de música d’aquest municipi vallesà.Las escuelas de música de s. XXI deben estar inmersas y fundidas con su entorno local para poder fluir y ofrecer el servicio que se les pide como instituciones públicas. Este trabajo investiga sobre el entorno de La Llagosta, a través de un equipo creado especialmente para poder introducirse en el mundo de las personas y sus relaciones. Es ll primer ciclo de una investigación-acción creada para mejorar la escuela de música de este municipio vallesano.XXIst century music schools must be fully integrated in thier local surroundings so they can offer what they are supposed to as public institutions. This study is about La Llagosta, a town in the Catalonia's region of Vallès, and has been developed by a
team specially created so as to get into the world of its people and their relationships. It is the first cycle of a research-action created with the aim to improve the music school of the town.Escola Superior de Música de CatalunyaGarcía Vázquez, Luis2015-07-27info:eu-repo/semantics/bachelorThesis111 p.http://hdl.handle.net/2072/252605RECERCAT (Dipòsit de la Recerca de Catalunya)catinfo:eu-repo/semantics/openAccessL'accés als continguts d'aquest document queda condicionat a l'acceptació de les condicions d'ús establertes per la següent llicència Creative Commons: http://creativecommons.org/licenses/by-sa/3.0/es/
oai:recercat.cat:2072/3019312017-11-25T00:04:43Zhdl_2072_179072El poder de la música : un valor afegit en el creixement dels infantsTort Cano, EugèniaMúsica i infantsInfants -- DesenvolupamentInfants d'escoles bressol78 - MúsicaAquest projecte s’ha centrat en recopilar i analitzar informació, tant a nivell pràctic com teòric, per avaluar l’impacte de la música com a eina de desenvolupament en els infants d’edat primerenca, de 0 a 3 anys. Mitjançant una revisió de la literatura científica i històrica, així com l’anàlisi de diversos projectes centrats en l’educació musical en aquesta edat, es pretén corroborar aquest fet. De l’anàlisi dels seus resultats, podrem evidenciar el potencial que té la música durant aquesta primera etapa de la vida i concloure que, incorporar experiències musicals en la vida quotidiana dels infants, suposa una eina molt valuosa per enriquir el seu entorn i ampliar els seus recursos, i contribuir així al seu desenvolupament integral, ajudant-los a créixer optimitzant el seu potencial.Éste proyecto se ha centrado en recopilar y analizar información, tanto a nivel teórico como práctico, para evaluar el impacto de la música como herramienta de desarrollo en los niños en la primera infáncia, de 0 a 3. A través de una revisión de la literatura científica e histórica, así como el anàlisi de varios proyectos centrados en la educación musical en ésta edad, se pretende corroborar éste hecho. Del análisis de sus resultados, podremos evidenciar el potencial que tiene la música durante ésta primera etapa de vida y concluir que, incorporar experiències musicales en la vida quotidiana de los niños, supone una herramienta muy valuosa para enriquecer su entorno y ampliar sus recursos, contribuyendo así a su desarrollo integral y ayudándolos a crecer optimizando su potencial.This project has focused in the collection and analysis of information, both practical and theoretical, in order to evaluate the impact of the music as a tool for the child development at the early ages of 0 to 3 years old. The work tries to test this assumption after a revision of the scientific and historical literature, as well as the evaluation of several projects focused in the musical education at this age. From this analysis it is concluded that music has a great potential during this period and that incorporating musical experiences in the children every day’s life involves a very relevant tool that enables them to enrich their personal environament and expand their resources, thus contributing to their development and helping them to the overall personal growth.Escola Superior de Música de CatalunyaGómez, Ignasi2017-11-24info:eu-repo/semantics/bachelorThesis104 p.http://hdl.handle.net/2072/301931RECERCAT (Dipòsit de la Recerca de Catalunya)catinfo:eu-repo/semantics/openAccessL'accés als continguts d'aquest document queda condicionat a l'acceptació de les condicions d'ús establertes per la següent llicència Creative Commons: http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/
oai:recercat.cat:2072/3556302019-05-15T23:09:00Zhdl_2072_179072El so dels objectes : projecte de creació col·lectiva pel foment de la interacció social a Vila-rodonaSantasmasas Rabadà, NeusAcció social -- Vila-Rodona (Tarragona, Catalunya)Música -- EnsenyamentSociologia de l'educació78 - MúsicaAquest treball ha consistit en la posada en pràctica d’un programa d’intervenció socioeducativa amb famílies del municipi de Vila-rodona, amb totes les seves fases: disseny, aplicació i avaluació. Aquest programa ha pres forma de projecte de creació artística col·lectiva, el qual hem titulat El so dels objectes. Durant el projecte s’han treballat diferents temàtiques com la percussió corporal, les coreografies, els jocs musicals, la relació entre pintura i música, i sobretot, la construcció d’instruments a partir d’objectes i materials reciclats i la seva utilització. Tots aquests elements han configurat una performance que s’ha representat davant de públic.Este trabajo ha consistido en la puesta en práctica de un programa de intervención socio-educativa con familias del municipio de Vila-rodona, con todas sus fases: diseño, aplicación y evaluación. Este programa ha tomado forma de proyecto de creación artística colectiva, el cual hemos titulado El so dels objectes (El sonido de los objetos). Durante el proyecto se han trabajado distintas temáticas como la percusión corporal, las coreografías, los juegos musicales, la relación entre pintura y música, y sobre todo, la construcción de instrumentos a partir de objetos y materiales reciclados y su utilización. Todos estos elementos han configurado una performance que se ha representado delante de público.This work has consisted in the implementation of a social-educative intervention programme with families of the municipality of Vila-rodona, with all their parts: design, application and evaluation. This programme has taken the form of a collective artistic creation project, which we’ve entitled El so dels objectes (The sound of objects). During the project different themes have been worked on such as body percussion, choreographies, musical games, the relationship between painting and music and, above all, the construction of instruments from recycled objects and materials and their use. All these elements have configured an artistic performance that has been represented in front of the public.Escola Superior de Música de CatalunyaGarcía Vázquez, Luis2018-06info:eu-repo/semantics/bachelorThesis81 p.http://hdl.handle.net/2072/355630RECERCAT (Dipòsit de la Recerca de Catalunya)catL'accés als continguts d'aquest document queda condicionat a l'acceptació de les condicions d'ús establertes per la següent llicència Creative Commons:http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/
oai:recercat.cat:2072/5304942023-01-27T12:38:18Zhdl_2072_179072Estudi exploratori : el sistema educatiu musical de Catalunya a partir del modelatge de dadesRenom Vilardell, SergiSistema educatiu -- CatalunyaMúsica -- Ensenyament -- CatalunyaBases de dades -- DissenySistemes d'ajuda a la decisióPràctiques pedagògiques78 - MúsicaAquest treball té com a objectiu modelar el sistema educatiu musical de Catalunya per
facilitar la creació d’una base de dades a partir de la qual es pugui ajudar a les persones que
prenen decisions pedagògiques a desenvolupar bones pràctiques en funció de la informació
d’experiències i comportaments reals ocorreguts al sistema. Molta d’aquesta informació
sobre el sistema ja es coneix ara mateix, però no de forma unificada i organitzada.
A nivell metodològic i conceptual, la confecció del model ha estat des del punt de vista
epistemològic de la complexitat seguint alguns dels seus principis com el sistèmic i
l’hologramàtic. La manera d’abordar la confecció del model ha estat evitant una mirada
reduccionista del sistema i tenint en compte la interconnexió dels diferents ítems que el
conformen.
El resultat d’aquest estudi exploratori previ al KDD (descobriment de coneixement de les
bases dades) en educació musical ha estat un model entitat-relació escalable del sistema
educatiu musical de Catalunya, preparat per ser nodrit amb dades i per esdevenir una eina
clau que doti d’informació valuosa, fins ara desconeguda, i així empoderar el sistema definit
o fins i tot altres sistemes educatius que s’hi assemblinEste Trabajo tiene el objetivo de modelar el sistema educativo musical de Catalunya para
facilitar la creación de una base de datos que sea una herramienta de soporte para las
personas que toman decisiones pedagógicas y así poder desarrollar buenas prácticas en
función de información de experiencias y comportamientos reales del sistema. Esta
información del sistema ya es conocida, pero no la tenemos de forma unificada ni
organizada.
A nivel metodológico y conceptual, la confección del modelo se ha hecho des del paradigma
de la complejidad, siguiendo algunos de sus principios como el sistémico y el hologramático.
El proceso de confección del modelo ha evitado una mirada reduccionista del sistema y
puesto en valor la interconexión de los diferentes ítems que lo conforman.
3
El resultado de este estudio exploratorio previo al KDD (descubrimiento de conocimiento de
las bases de datos) en educación musical ha sido un modelo entidad-relación escalable del
sistema educativo musical de Catalunya, preparado para ser alimentado con datos y para
convertirse en una herramienta clave que provea información valiosa, desconocida hasta el
momento, y así empoderar el sistema definido, o incluso otros sistemas educativos que
puedan tener similitudes.The goal of this work is modelling the Catalan music education system to enable the creation
of a database which will be a support tool for all the pedagogical decision makers who want
to develop good practices based on information of experiences and behaviors occurred in the
system. Much of this information about the system is already known, but not in a unified and
organized way.
In terms of methodology, the model is conceptualized from the complexity epistemological
paradigm, following some of its principles such as systematic and hologrammatic. The
approach to the making of the model is to avoid a reductionist view of the system and to
consider the interconnection between the different items that make it up.
The result of this exploratory study prior to KDD (knowledge discovery in databases) in
music education is a scalable entity-relationship model of the music education system of
Catalonia, ready to be nurtured with data and to become a key tool that provide valuable
information, hitherto unknown, and thus empower the defined system or even other similar educational systems.Escola Superior de Música de CatalunyaGómez, IgnasiComajuncosas, Josep Maria2022-06info:eu-repo/semantics/bachelorThesis93 p.http://hdl.handle.net/2072/530494RECERCAT (Dipòsit de la Recerca de Catalunya)catL'accés als continguts d'aquest document queda condicionat a l'acceptació de les condicions d'ús establertes per la següent llicència Creative Commons:http://creativecommons.org/licenses/by-nd/4.0/
oai:recercat.cat:2072/5300862023-01-13T10:29:09Zhdl_2072_179072Recollir-se i ressonar per capgirarSagalés Carbonell, MireiaXaubet Piferrer, AnnaProjectes d'art comunitari -- Catalunya -- MataróPedagogiaEducació especial78 - Música“RECOLLIR-SE I RESSONAR PER CAPGIRAR” és un treball que recull una investigació
autobiogràfica al voltant de la participació en el projecte Komorebi, un projecte comunitari
dut a terme en un centre d’educació especial de la ciutat de Mataró. Després d’una fase
d’investigació entorn l’impacte dels projectes comunitaris en la societat i les necessitats
educatives especials, hem decidit investigar en primera persona quins canvis ens genera,
personalment i professional, participar d’un projecte d’aquestes característiques. Així doncs,
aquesta investigació, emmarcada dins del paradigma de la complexitat, pretén deixar
constància de les transformacions que han aflorat durant tot el procés i participació del
projecte.“RECOLLIR-SE I RESSONAR PER CAPGIRAR” es un trabajo que recoge una investigación
autobiográfica alrededor de la participación en el Proyecto Komorebi, un proyecto
comunitario llevado a cabo en un centro de educación especial de la ciudad de Mataró.
Después de una fase de investigación en torno al impacto de los proyectos comunitarios en
la sociedad y las necesidades educativas especiales, hemos decidido investigar en primera
persona qué cambios nos genera personal y profesionalmente, participar en un proyecto de
estas características. Así pues, esta investigación, enmarcada dentro del paradigma de la
complejidad, pretende dejar constancia de las transformaciones que han aflorado durante
todo el proceso y participación del proyecto.ABSTRACT
“RECOLLIR-SE I RESSONAR PER CAPGIRAR” is a project that includes an
autobiographical investigation around our participation in the Komorebi Project, a community
project carried out in a special education centre in the city of Mataró. After a research period
on the impact of community projects on society and special education needs, we have
decided to investigate first-hand the changes that it generates for us, personally and
professionally, to participate in a project of this nature. Therefore, this research, framed
within the paradigm of complexity, aims to show the transformations that have emerged
throughout all the process and participation of the project.Escola Superior de Música de CatalunyaEster Bonal2022-06info:eu-repo/semantics/bachelorThesis344 p.http://hdl.handle.net/2072/530086RECERCAT (Dipòsit de la Recerca de Catalunya)catL'accés als continguts d'aquest document queda condicionat a l'acceptació de les condicions d'ús establertes per la següent llicència Creative Commons:http://creativecommons.org/licenses/by-nd/4.0/
oai:recercat.cat:2072/5300872023-01-13T10:59:07Zhdl_2072_179072La influència del neoliberalisme en l'educació públicaCarulla Huguet, AinaNeoliberalisme -- InfluènciaEducació -- Aspectes políticsPolítica educativaAdministració públicaSociologia de l'educacióEducació -- Finalitats i objectius78 - MúsicaAquest treball és una investigació pedagògica que té com a objecte d’estudi la relació entre la societat
i l’educació. Busca evidenciar l’impacte que té el neoliberalisme en les polítiques educatives per, a partir
d’aquí, desgranar els principals factors educatius, polítics i filosòfics que hem d’interrogar a l’hora de
reorientar l’educació amb una finalitat transformadora. Una transformació que parteix des d’una
perspectiva crítica tant de l’educació com de la societat i que construeix el discurs a partir d’una anàlisi
profunda i sistemàtica de les temàtiques identificades. Tot això, amb l’ajuda de les aportacions de
figures rellevants i actuals en el camp de l’educació i les pedagogies crítiques.Este trabajo es una investigación pedagógica que tiene como objeto de estudio la relación entre la
sociedad y la educación. Quiere evidenciar el impacto que tiene el neoliberalismo en las políticas
educativas para, a partir de aquí, desgranar los principales factores educativos, políticos y filosóficos
que debemos interrogar a la hora de reorientar la educación con una finalidad transformadora. Una
transformación que parte de una perspectiva crítica tanto de la educación como de la sociedad y que
construye su discurso a partir de un análisis profundo y sistemático de las temáticas identificadas. Todo
esto, contando con la ayuda de las aportaciones de figuras relevantes y actuales en el campo de la
educación y las pedagogías críticas.This work is a pedagogical research whose object of study is the relationship between society and
education. It aims to highlight the impact of neoliberalism on educational policies in order to, from this
point, unravel the main educational, political and philosophical factors that must be questioned when
reorienting education with a transformative purpose. A transformation that starts from a critical
perspective of both education and society and that builds its discourse from a deep and systematic
analysis of the identified issues. All this, with the help of the contributions of relevant and current figures
in the field of education and critical pedagogies.Escola Superior de Música de CatalunyaDuque, Javier2022-06info:eu-repo/semantics/bachelorThesis95 p.http://hdl.handle.net/2072/530087RECERCAT (Dipòsit de la Recerca de Catalunya)catL'accés als continguts d'aquest document queda condicionat a l'acceptació de les condicions d'ús establertes per la següent llicència Creative Commons:http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/
oai:recercat.cat:2072/5304952023-01-27T12:53:48Zhdl_2072_179072Educació emocional i expressivitat artísticaGiralt Soler, QueraltEducació emocionalMúsica -- Ensenyament78 - MúsicaEl present treball se centra en l’educació emocional com a eina per a establir l’expressivitat al centre de la música i de l’aprenentatge musical. A través de la recerca i aplicació de tres enfocaments — el focusing, l’estat de flux i el sensorial awareness— que versen sobre aquests conceptes, es busquen nous camins per a tal objectiu.
El caràcter vivencial dels aspectes abordats durant la investigació ha requerit una aplicació personal força extensa en la part pràctica, combinada amb un acompanyament expressiu i emocional a nivell grupal i individualitzat. Tot això m’ha permès aplicar els coneixements extrets de les línies de treball seleccionades, així com observar la complementerietat entre elles i la seva repercussió en casos d’estudi concrets.El presente trabajo se centra en la educación emocional como herramienta para establecer la expresividad en el centro de la música y el aprendizaje musical. Mediante el estudio y aplicación de tres enfoques — el focusing, el estado de flujo y el sensorial awareness — que tratan esos conceptos, se buscan nuevos caminos para este objetivo. El carácter vivencial de los aspectos abordados durante la investigación ha requerido de una aplicación personal bastante extensa en la parte práctica, combinada con un acompañamiento expresivo y emocional a nivel grupal y individualizado. Todo esto me ha permitido aplicar los conocimientos extraídos de las líneas de trabajo seleccionadas, así como observar la complementariedad entre ellas y su repercusión en casos de estudio concretos.This investigation focuses on emotional education as a way to establish expressivity as the center of music and music learning. This goal is realized through the research and application of three concepts: focusing, flow and sensorial awareness. Putting these concepts into practice has required a combination of both personal application and the expressive and emotional support of the individuals and the group as a whole. In the application of these concepts, I have been able to observe different ways to make them work together and their impact on the people I have worked with.Escola Superior de Música de CatalunyaBarbal i Rodoreda, Margarida2021-06info:eu-repo/semantics/bachelorThesis180 p.http://hdl.handle.net/2072/530495RECERCAT (Dipòsit de la Recerca de Catalunya)catL'accés als continguts d'aquest document queda condicionat a l'acceptació de les condicions d'ús establertes per la següent llicència Creative Commons:http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/